Blog

Kolbuszowa 2.0 – #2 Jak sprzedawać w sieci – fotorealacja

« 1 z 3 »

Piotr Kantorowski – Jak (nie) prowadzić działalności w e-commerce

Biznes rządzi się swoimi prawami. Nawet można pokusić się o stwierdzenie, że bardzo ściśle określonymi. Jako, że energię,fundusze i cenny czas lepiej jest przeznaczyć na naukę i rozwój, niż na borykanie się z sankcjami, z prawem biznesu warto się znać i poważać.

Na konferencji Kolbuszowa 2.0 temat ten zaprezentował Piotr Kantorowski, który na co dzień jest przedsiębiorcą i radcą prawnym. Regularnie prowadzi podcasty, które edukują w zakresie prawa biznesu.

Jak NIE prowadzić działalności w e-commerce?

Dzięki Piotrowi dowiedzieliśmy się jak funkcjonować powinna firma w internecie. Nazwa i logo to nie tylko moment natchnienia. Zanim tak nazwiesz: sprawdź. Wiedziałeś, że każde bezprawne użycie cudzej firmy w jej pełnym brzmieniu bądź jej charakterystycznej, części, bez względu na winę lub świadomość użycia, stanowi naruszenie prawa do firmy i wiąże się z niemiłymi sankcjami? Dmuchaj na zimne i dobrze się przygotuj. Piotr radził, że bardzo dobrym posunięciem będzie weryfikacja znaku towarowego. Prelegent podsunął wiele ciekawostek z zakresu e-mail marketingu oraz praw autorskich i majątkowych. Na sam koniec odpowiedział na wiele wyczerpujących pytań.

Tych błędów nie popełniaj

Czy zdawałeś sobie sprawę, że wysyłanie niezamówionej informacji drogą emailową jest niezgodne z prawem? Piotr wyjaśnił co, jak i ile moze Cię to kosztować – 5 tysięcy złotych kary zdecydowanie lepiej przeznaczyć na rozwój swojego biznesu niż na grzywnę. Konkurs na Facebooku to też nie taka prosta sprawa, lepiej się zapoznać z zasadami jak zrobić to zgodnie z prawem i mieć spokojną głowę.

Nie kopiuj!

Piotr Kantorowski uczula na to, aby nie zapożyczać od konkurencji. Nie twórz kampanii korzystajacych z marki budowanej przez konkurencję, nie używaj słów kluczowych bezpośrednio kojarzących się z konkurencyjną marką.
Dzięki prelekcji Piotra prawne aspekty związane z e-commerce stały się jaśniejsze.

Joanna Tymowicz – Lojalność, relacje, zaufanie, czyli dlaczego social media mogą pomóc w sprzedaży?

Dlaczego social media mogą pomóc w sprzedaży? Tym tematem zajęła się w swojej prelekcji na Kolbuszowa 2.0 Joanna Tymowicz, Client Service Director w agencji marketingowej Ideo Force.

Jakie relacje taka sprzedaż

Pokaż mi swoją sprzedaż, a powiem Ci jakie masz relacje z klientami- powiedziała Joanna i na przykładach pokazała jak budować społeczności w social mediach. W obrazowy sposób przedstawiła też jak nieprzemyślane administrowanie fanpage’em na Facebooku może doprowadzić do negatywnej opinii firmy. Prelegentka z Ideo Force radziła, w jaki sposób edukować użytkowników oraz angażować ich, by poprzez te działania nawiązywać relacje i utrzymywać z nimi kontakt. Prelekcja odbyła się pod wiele znaczącym hasłem „Lojalność, relacje, zaufanie”

Relacje i jeszcze raz relacje

Joanna zwróciła uwagę, że budowanie relacji ze swoimi klientami to potężne a zarazem uniwersalne narzędzie, które sprawdza się zarówno w mediach społecznościowych jak i jest nieodłącznym elementem procesu sprzedaży. Do tanga trzeba dwojga! Pozytywne relacje z klientem zapunktują jeżeli chodzi o Twój biznes – taki klient wróci i/ lub będzie polecał innym.

Kolbuszowa 2.0 – Dlaczego warto?

Joanna oceniła konferencję jako fantastyczną inicjatywę lokalną. Bogate doświadczenie występujących na niej prelegentów może być źródłem inspiracji dla słuchaczy którzy chcą założyć swój biznes lub zmienić coś w dotyczasowym.