Blog

Rozmowy o SEO – Michał Suski

Michał Suski

Entuzjasta nowych technologii i wcielania pomysłów w życie.

Połączył kilkuletni udział w procesie tworzenia aplikacji z marketingiem internetowym oraz pozycjonowaniem, by ułatwić pracę tysiącom specjalistów SEO z całego świata. 
Współtwórca Surfera, narzędzia wspierającego pracę osób pragnących zwiększyć ruch organiczny na swoich witrynach dzięki danym

Dobieranie fraz kluczowych w SEO to temat do którego należy podejść poważnie- od czego zacząć?

– Dobór słów kluczowych powinniśmy zacząć od zbadania aktualnego potencjału domeny, którą chcemy pozycjonować. Część fraz będzie niedostępna na początkowym etapie dlatego powinniśmy wyznaczyć cele długo i krótkoterminowe. Stopniowe budowanie widoczności w Google zaprocentuje, gdy będziemy chcieli sięgać po najtrudniejsze frazy. Kolejnym krokiem jest oczywiście analiza konkurencji. Warto zwrócić uwagę na frazy, które przynoszą bezpośrednim konkurentom najwięcej ruchu. Do takiej analizy można wykorzystać popularne narzędzia takie jak Surfer, Senuto czy Semstorm. Sam oczywiście używam Surfera.

Na co warto zwrócić uwagę biorąc się za działania SEO?

– Przede wszystkim należy sprawdzić czy nasza oferta ma sens. Do tego celu warto wykorzystać testowe kampanie adsowe, które pozwolą choć w przybliżeniu ocenić konkurencyjność oferty i znaleźć słowa kluczowe, które będą miały najlepszą konwersję. Działania SEO przynoszą efekt po pewnym czasie, trzeba mieć pewność, że słowa kluczowe, które wybraliśmy są właściwie dobrane. Konieczne jest też zapewnienie ciągłości w biznesie poprzez inne źródła pozyskania ruchu, zanim dostarczy się realne korzyści z pozycjonowania. To jeden z poważniejszych problemów dotyczący nowych biznesów, które inwestują w SEO licząc na szybki zwrot kosztów.

Z czym według Ciebie właściciele stron i sklepów internetowych mają największy problem jeżeli chodzi o SEO?

– Największym problemem jest brak świadomości tego, że proces pozycjonowania jest długotrwały. Dotyczy to przede wszystkim świeżych projektów. Branża zmienia się, coraz więcej osób zaczyna edukować swoich klientów, jednak wszędobylskie banery kuszące szybkim efektem znacznie utrudniają sytuację. Drugą niezwykle trudną do przeskoczenia kwestią jest konieczność przebudowy serwisów. Wielokrotnie stykałem się z problemem dotyczącym koniecznych z punktu widzenia SEO przeróbek, które nie mogły zostać zrealizowane z powodu problemów z decyzyjnością (dotyczy przede wszystkim dużych firm) lub niechęci do zmian – w końcu strona jest nowa i kosztowała oczywiście bardzo dużo pieniędzy.

Zagęszczenie słów kluczowych – czy istnieje ilość idealna? Co zrobić aby nie przesadzić?

– Nie ma czegoś takiego jak idealna wartość zagęszczenia słów kluczowych. Każde słowo rządzi się swoimi prawami, wiąże się to zarówno z jego długością jak i niszą do której należy. Są nisze, które wymagają bardzo wysokiego zagęszczenia, w innych wystarczy 1-2 powtórzenia na bardzo długi artykuł. Zagęszczenie słów kluczowych powinno być rozpatrywane nie tylko dla całego tekstu ale i dla poszczególnych elementów składowych.
Recepta na znalezienie idealnego zagęszczenia jest bardzo prosta – wystarczy przeanalizować konkurencyjne strony. Z pewnością nie przesadzisz, jeżeli wybierzesz jedno z wyższych zagęszczeń z top 5 czy top 10. Skoro Google nie wyrzuciło z topów strony ze stosunkowo wysokim zagęszczeniem to znaczy, że jest ono akceptowalne. Dzięki takiemu podejściu solidnie zaopatrzysz swoją treść w słowa kluczowe wystrzykując maksymalne, a zarazem nieprzenalizowane zagęszczenie. O tym temacie mógłbym opowiadać godzinami, pozwolę sobie podzielić się linkiem do jednego z webinarów, w którym na przykładzie obalam mit idealnego zagęszczenia https://youtu.be/UJnyGhP_pnQ?t=2111 (przewinąłem wideo do odpowiedniego miejsca).

Wyszukiwania mobilne vs desktopowe – czy jest różnica w tym co powinny zawierać strony kierowane na urządzenia mobilne,a te kierowane na desktop?

Jeśli chodzi o pozycjonowanie to absolutnie nie! Strony powinny zawierać dokładnie te same informacje, taką samą strukturę i dostępność podstron. Dzięki temu przejście na mobile first index nie będzie bolesne. Teoretycznie większość stron już przeszła na indeksowanie mobilne dlatego warto zwracać na to szczególną uwagę. Jeśli analizujemy on page w oparciu o desktop, wdrażamy zmiany i spodziewamy się świetnych efektów optymalizacji, przy czym nasz mobile zawiera zupełnie inny content i linkowanie wewnętrzne, to możemy się mocno zdziwić brakiem oczekiwanych rezultatów. To z punktu widzenia SEO, natomiast z punktu widzenia UX warto zastanowić się czy użytkownik mobilny oczekuje czegoś innego od naszej strony wchodząc z telefonu. Może tu chodzić np. o łatwy dostęp do widgetu z numerem telefonu czy mapką. Informacje te oczywiście powinny znaleźć się także w wersji desktopowej jednak ich ekspozycja może być inna.

Kolbuszowa 2.0 – będzie edycja 4!

Jeszcze rozmyślamy o sukcesie 3 edycji konferencji o marketingu internetowym, ale jednocześnie zakasamy rękawy i działamy bo szykuje się edycja czwarta! Tym razem wydarzenie przybierze mniej liczną i bardziej luźną formułę. Gdy pomysł na konferencję Kolbuszowa 2.0 dopiero kiełkował, miała ona być dzieleniem się wiedzą o marketingu internetowym, w luźnej atmosferze- przy piwie.  Edycja nr 4 będzie to więc taki ukłon w stronę początków. Sądzimy, że piątkowy wieczór w klimatycznym pubie będzie sprzyjał wymianie wiedzy i nawiązywaniu kontaktów.

Kolbuszowa 2.0 #4 -28 luty 2019! Bilety już w sprzedaży

Kolbuszowa 2.0 vol 4, odbędzie się 28 lutego w Kolbuszowej, w klimatycznym pubie La Zizanie w Galerii Nil( Kolbuszowa, ul. Rzeszowska 10) Uczestnicy konferencji będą mogli wysłuchać wystąpień prelegentów, którzy zarysują nowinki ze świata e-marketingu, oraz wspierając się swoim doświadczeniem wskażą co należy robić aby biznes piął się w górę, a widoczność Twojej firmy w internecie była coraz lepsza. Będzie i o analityce i o skutecznym SEO. Marketing internetowy to dziedzina która gna do przodu – nie zostawaj z tyłu.

Konferencja o marketingu internetowym – prelegenci

Konferencja będzie polem do popisu dla pięciorga specjalistów. Będą to przedstawiciele takich firm jak  Onet.pl, Surfer SEO ,  PowerLAB , Ideo Force oraz Devagroup. Z kim dokładnie będziecie mieć do czynienia? Poniżej prezentacja prelegentów.

Łukasz Kołodziejczyk – Onet.pl

W biznesie nie ma miejsca na domysły, taktyka musi być przemyślana i wynikać z analizy.  Swoje doświadczenie związane z Traffic Analytics, czyli analizą ruchu przedstawi zgromadzonym Łukasz Kołodziejczyk, analityk i specjalista SEO  pracujący w Onet.pl.

Paweł Szczyrek – IdeoForce

Paweł Szczyrek – Creative and Content Manager w firmie Ideo Force.  Interesuje się technologicznymi nowinkami i narzędziami mającymi wpływ na konwersję oraz pomaga firmom w skutecznej komunikacji w świecie cyfrowym. W swojej pracy  zajmuje się m.in. tworzeniem chatbotów i to właśnie o nich opowie w ramach swojej prelekcji.

Łukasz Suchy- Devagroup

SEO jest wymagające, ale gdy się do niego odpowiednio podejdzie może być niesłychanie efektywne. Łukasz Suchy to specjalista SEO z Devagroup , znany również poczytnego, branżowego bloga seostation.pl. 

Michał Suski – Surfer SEO

Na ostatniej edycji Kolbuszowa 2.0 , na jednym ze stoisk była możliwość przetestowania pewnego innowacyjnego narzędzia SEO. Mowa o Surferze. Michał Suski, współtwórca Surfer SEO opowie o tym jak ważne są linki i jak ogromne możliwości potrafią ze sobą nieść.

Kolbuszowa 2.0 – dla kogo to wydarzenie?

Czy Kolbuszowa 2.0 to wydarzenie tylko i wyłącznie dla branży e-commerce? Absolutnie nie. Z prelekcji poruszanych na konferencji czerpać mogą nie tylko osoby osoby związane z tą branżą  Skorzystają wszyscy zainteresowani tym, jak zwiększyć widoczność swojej firmy w internecie, chcący osiągać lepsze wyniki dzięki SEO i  po prostu ciekawi tego co nowego w świecie marketingu. 

Będziesz? Przyjdź koniecznie!

Link do wydarzenia na FB https://bit.ly/2HxebvI

Bilety do kupienia na : https://bit.ly/2HpnayS

 

Piotr Kantorowski – jaki jest wpływ aspektów prawnych na E-commerce

Jaka jest główna myśl płynąca z Twojej prelekcji?

Główną myślą płynącą z mojej prelekcji na temat praw autorskich w biznesie jest to, żebyśmy się dwa razy zastanowili zanim skorzystamy z cudzego zdjęcia czy z cudzego filmu, albo jego nawet fragmentu czy jest to zgodne z prawem bo pewnie w kilku przypadkach na dziesięć nie będzie żadnego problemu, ale czasem zupełnie niechcący nawet chcąc dobrze możemy sobie zrobić problemy i to finansowe nawet.

Jaki jest wpływ aspektów prawnych na branżę E-commerce?

Ja uważam tak, że osoby które działają w obszarze e-commerce, jest on nieodzownie związany ze zbieraniem danych osobowych, powinny znać co najmniej podstawy, żeby wiedzieć kiedy się zastanowić i ewentualnie doradzić osoby która się w tym specjalizuje, bo jeżeli działamy całkiem po partyzancku to może to wyjść źle.

Robert Chmielowiec – komu poleca konferencję Kolbuszowa 2.0?

O czym była Twoja prelekcja?

W tych czasach, które teraz są, gdzie jest mocna walka o klienta, szczególnie dla branży bardzo konkurencyjnych gdzie koszt pozyskania nowego klienta jest wysoki, narzędzia takie jak marketing automation i AI * oferują możliwość generowania kolejnych konwersji z klientem już na innym poziomie kosztowym.

Komu polecasz wydarzenie Kolbuszowa 2.0?

Wydarzenie tak naprawdę jest skierowane do osób które zawodowo zajmują się tymi kwestiami bo warto jest zaczerpnąć informacji od kolegów z branży, każdy ma swoje doświadczenie, każdy pracuje w trochę inny sposób, warto się wymienić tymi doświadczeniami bo wszystko to będzie z korzyścią dla klientów.

*artificial intelligence – sztuczna inteligencja