Blog

Jak było na 4 edycji Kolbuszowa 2.0? O internetach przy piwie

Co było 28 lutego? Czwartek. Tłusty czwartek. A przede wszystkim kolejna już, 4 edycja Kolbuszowa 2.0! Tym razem o internetach i to przy piwie, rozmawialiśmy w mniejszym gronie niż na trzecie edycji… Tylko nieco mniejszym, bowiem w czwartej edycji udział wzięło niemal 100 uczestników! Swoje wystąpienia przedstawiło pięcioro prelegentów, specjalistów w swoich dziedzinach. O czym było i jak było?

Struktura językowa a hakowanie umysłu – Artur Pajkert

Artur Pajkert z linuxcom.pl przedstawił bardzo interesującą prelekcję, która z pewnością sprawiła, że wielu z uczestników konferencji już od dziś zmieni swój sposób komunikacji z klientem – zarówno jeżeli chodzi o korespondencje mailową, jak i treści umieszczane na stronie. Odpowiednia konstrukcja zdania może sprawić, że zaczniesz oddziaływać na tzw ‚umysł nieświadomy” i przekonasz klienta do swojej strony, do siebie, lub do swojej oferty. Artur na przykładach pokazał, że warto posługiwać się czasem dokonanym, a także porzucić egoizm i wszędobylskie „my” i „nasza oferta”. Jego wskazówką było, aby skupić się na potencjalnym odbiorcy, aby to on poczuł się ważny.

Skuteczne SEO- Łukasz Suchy

Łukasz Suchy z Devagroup podzielił się z uczestnikami konferencji Kolbuszowa 2.0 przepisem na naprawdę skuteczne SEO. Podkreślił, że działania warto wcześniej zaplanować: zarówno jeżeli chodzi o prawidłową strukturę strony jak i frazy kluczowe. Cenną informacją była lista narzędzi, które będą pomocne przy pracach nad SEO witryny. Łukasz podkreślił jak wielką rolę w optymalizacji stron internetowych ma dobry, wartościowy content. Odpowiednie opisy kategorii, regularne treści na blogu a także na stronach zapleczowych to kolejny stopień na drodze do świetnego SEO.

O czatbotach słów kilka –  Paweł Szczyrek

 

Tematem czatbotów zajął się Paweł Szczyrek z Ideoforce. Okazuje się, że rynek czatbotów znacząco się rozwinął. Przyczyna jest prosta – jest na nie ogromne zapotrzebowanie. Klienci przed zakupem chcą mieć możliwość wysłania zapytania i szybkiego otrzymania odpowiedzi. Okazuje się, ze stosunkowo niewiele osób decyduje się na kontakt telefoniczny. Paweł opisał główne rodzaje czatbotów i zaprezentował ich możliwości. Te sprytne „stworzonka” wyśmienicie posługują się personalizacją, przez co lepiej spisują się przy kontakcie z klientem. Co niektórych zaskoczyło, ważne aby czatbot posługiwał się emotikonami – jest on wtedy bardziej przyjazny dla użytkownika.

Michał Suski i link-building

O temacie link buildingu wspominał w swojej prelekcji Łukasz Suchy, ale to Michał Suski z SurferSEO rozłożył temat na czynniki pierwsze. Szczegółowo wyjaśnił moc i rolę linkowania, a także skąd opłaca się pozyskiwać linki, a także jak to robić. Wskazał sposoby na darmowe pozyskiwanie linków, jak i omówił te płatne. Podkreślał, że konkurencja nie śpi i nawet gdy myślimy, że mamy satysfakcjonujący poziom linków, warto monitorować działania konkurencji i wciąż zdobywać nowe.

Inne spojrzenie na ruch – Łukasz Kołodziejczyk

Łukasz Kołodziejczyk, specjalista SEO z Onet.pl przedstawił temat analizy ruchu na stronie.  W swojej prelekcji przedstawił zalety przeprowadzania wnikliwej analizy ruchu. Dzięki temu, możemy określić jacy użytkownicy korzystają z naszej strony, w jakim regionie mieszkają, w jakim są wieku czy z jakich urządzeń korzystają: z telefonu, a może z laptopa? To wszystko może być pomocne jeżeli chodzi o określanie person, a co za tym idzie: skutecznych działań marketingowych dostosowanych do konkretnych grup odbiorców. Łukasz radził aby zwrócić szczególną uwagę na ścieżkę użytkownika, na jego cele i potrzeby aby móc wyjść mu naprzeciw z najlepiej dopasowaną stroną czy ofertą.

Kolbuszowa 2.0 #4 o internetach przy piwie

Wszystkie edycje konferencji o marketingu internetowym Kolbuszowa 2.0 cechowała świetna atmosfera – wszak to znak rozpoznawczy. Musimy powiedzieć, że klimat 4 edycji był szczególny – sprzyjała temu barcampowa atmosfera. Fajni ludzie, klimatyczny pub i zimne piwo, a to wszystko w towarzystwie potężnej dawki wiedzy z SEO i marketingu internetowego. Było bardzo, bardzo dobrze!

Chcecie kolejną edycję?

« 2 z 4 »

Link building – opowiada Paweł Cengiel

paweł cengiel zdjecie

Paweł Cengiel - właściciel sklepu SEO

Paweł Cengiel  jest właścicielem agencji SEO-WWW która zajmuje się pozycjonowaniem, kampaniami Facebook Ads i Google Ads marketingiem szeptanym oraz link buildingiem. 

Postanowiliśmy z nim porozmawiać właśnie o link buildingu.

 Dlaczego link building jest tak ważny, jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron www?

Odpowiednia liczba silnych linków pozycjonujących prowadzących do Twojego serwisu jest jednym z głównych czynników wpływających na pozycję w wyszukiwarce Google. To między innymi na podstawie odpowiedniego profilu linków prowadzących do strony lub sklepu internetowego algorytm Google oblicza wynik jakości Twojej strony i bierze ją pod uwagę podczas układania listy wyników w SERP-ach (SERP-y to lista wyników organicznych zwracana przez wyszukiwarkę podczas wyszukiwania danej frazy). Im więcej zdobędziesz wysokiej jakości linków przychodzących (tzw. backlinków) i w odpowiedni sposób zbudujesz całościowy profil linków do Twojej strony lub sklepu internetowego, tym wyższą osiągniesz pozycję w wyszukiwarce Google. Pamiętajmy, że link budiling to tylko część procesu zwanego pozycjonowaniem.

 

Czego należy się wystrzegać w link buildingu? (jakich technik należy unikać)

Pierwszą zasadą, którą powinniśmy się kierować podczas planowania strategii zdobywania linków pozycjonujących jest ich jakość – w dzisiejszych czasach Google zwraca uwagę na linki pochodzące ze stron i serwisów, których tematyka jest powiązana z pozycjonowaną stroną lub sklepem internetowym. Pamiętajmy, aby nie podpinać strony pod spamerskie źródła ruchu i systemy wymiany linków, które przyniosą większe straty niż korzyści. Nie ilość a jakość ma znaczenie w strategii zdobywania linków pozycjonujących.

 

Czy są jakieś rodzaje linków które nie przekładają się na pozycjonowanie?

Na jakość linków wpływają źródła, z których pochodzą. Algorytmy Google zwracają uwagę na wiele czynników, a najistotniejsze z nich to: parametr nofollow/dofollow, który informuje o tym, czy robot indeksujący podąży za linkiem do Twojej strony; wiek domeny; tematyka strony; ilość linków pozycjonujących do serwisu oraz profil linków serwisu z którego link chcesz pozyskać oraz przede wszystkim historia danego serwisu (czy zawsze był dostępny czy może w pewnym momencie zniknął z sieci? czy zawierał wirusy? czy był często aktualizowany pod kątem treści, którą udostępnia?). Zwróć uwagę również na lokalizację: czy pozycjonując zagraniczny serwis potrzebujesz linki z polskojęzycznych źródeł?

 

 Czy linki z mediów społecznościowych są wartościowe?

Zastanówmy się czy link będzie niósł za sobą ruch z danych mediów – czy dany kanał jest popularny? Im bardziej posiadamy różnorodny profil linków do strony lub sklepu internetowego, tym lepiej. Staraj się zdobywać linki pozycjonujące z różnych lokalizacji w internecie: strony powiązane tematycznie z Twoją stroną lub sklepem internetowym. Postaraj się o pozostawienie linków w serwisach, w których możesz udostępnić bezpłatnie swój artykuł wraz z linkiem swojego serwisu, np. w stopce autora. Na tym polega dywersyfikacja źródeł linków – bądź kreatywny!

 

Skąd warto pozyskiwać linki pozycjonujące?

Pozyskiwanie linków możesz zlecić agencji SEO lub pozyskiwać na własną rękę. Mogą być to artykuły sponsorowane, fora internetowe i zaplecza dostępne w sklepie SEO. Załóżmy, że jesteś właścicielem sklepu internetowego, który sprzedaje akcesoria komputerowe i czytasz na co dzień serwisy informacyjne, które publikują porady na temat doboru odpowiednich części lub akcesoriów komputerowych. Warto na przykład przygotować poradnik, w którym ocenisz 10 najczęściej dobieranych akcesoriów, a między ocenianymi produktami umieścisz sprytnie linki do ich zakupu w swoim sklepie internetowym. Skontaktuj się z autorem i nawiąż z nim współpracę, która przyniesie obopólne korzyści.

 

Jak wygląda przepis na skuteczną strategię link buildingową?

Dla każdej branży wygląda to nieco inaczej i każdą stronę internetową należy rozpatrywać osobno. Skuteczna strategia link buildingowa opiera się głównie o cierpliwość i odpowiedni plan zdobywania linków pozycjonujących. Pamiętajmy, że pozycjonowanie to proces ciągły, który wymaga czasu i ciągłej pracy – niestety nie jesteśmy w stanie go zrealizować jednorazowo. Algorytmy Google wymagają od właścicieli serwisów ciągłych przyrostów możliwie jak najlepszej jakości backlinków. Warto zdobywać nowe i utrzymywać tylko istniejące linki pozycjonujące, zachowując odnośniki tylko z aktywnych źródeł. Pamiętajmy o konkurencji, która nieustannie zdobywa kolejne linki pozycjonujące i nie popadajmy w stagnację.