Jak było na 4 edycji Kolbuszowa 2.0? O internetach przy piwie

Co było 28 lutego? Czwartek. Tłusty czwartek. A przede wszystkim kolejna już, 4 edycja Kolbuszowa 2.0! Tym razem o internetach i to przy piwie, rozmawialiśmy w mniejszym gronie niż na trzecie edycji… Tylko nieco mniejszym, bowiem w czwartej edycji udział wzięło niemal 100 uczestników! Swoje wystąpienia przedstawiło pięcioro prelegentów, specjalistów w swoich dziedzinach. O czym było i jak było?

Struktura językowa a hakowanie umysłu – Artur Pajkert

Artur Pajkert z linuxcom.pl przedstawił bardzo interesującą prelekcję, która z pewnością sprawiła, że wielu z uczestników konferencji już od dziś zmieni swój sposób komunikacji z klientem – zarówno jeżeli chodzi o korespondencje mailową, jak i treści umieszczane na stronie. Odpowiednia konstrukcja zdania może sprawić, że zaczniesz oddziaływać na tzw ‚umysł nieświadomy” i przekonasz klienta do swojej strony, do siebie, lub do swojej oferty. Artur na przykładach pokazał, że warto posługiwać się czasem dokonanym, a także porzucić egoizm i wszędobylskie „my” i „nasza oferta”. Jego wskazówką było, aby skupić się na potencjalnym odbiorcy, aby to on poczuł się ważny.

Skuteczne SEO- Łukasz Suchy

Łukasz Suchy z Devagroup podzielił się z uczestnikami konferencji Kolbuszowa 2.0 przepisem na naprawdę skuteczne SEO. Podkreślił, że działania warto wcześniej zaplanować: zarówno jeżeli chodzi o prawidłową strukturę strony jak i frazy kluczowe. Cenną informacją była lista narzędzi, które będą pomocne przy pracach nad SEO witryny. Łukasz podkreślił jak wielką rolę w optymalizacji stron internetowych ma dobry, wartościowy content. Odpowiednie opisy kategorii, regularne treści na blogu a także na stronach zapleczowych to kolejny stopień na drodze do świetnego SEO.

O czatbotach słów kilka –  Paweł Szczyrek

 

Tematem czatbotów zajął się Paweł Szczyrek z Ideoforce. Okazuje się, że rynek czatbotów znacząco się rozwinął. Przyczyna jest prosta – jest na nie ogromne zapotrzebowanie. Klienci przed zakupem chcą mieć możliwość wysłania zapytania i szybkiego otrzymania odpowiedzi. Okazuje się, ze stosunkowo niewiele osób decyduje się na kontakt telefoniczny. Paweł opisał główne rodzaje czatbotów i zaprezentował ich możliwości. Te sprytne „stworzonka” wyśmienicie posługują się personalizacją, przez co lepiej spisują się przy kontakcie z klientem. Co niektórych zaskoczyło, ważne aby czatbot posługiwał się emotikonami – jest on wtedy bardziej przyjazny dla użytkownika.

Michał Suski i link-building

O temacie link buildingu wspominał w swojej prelekcji Łukasz Suchy, ale to Michał Suski z SurferSEO rozłożył temat na czynniki pierwsze. Szczegółowo wyjaśnił moc i rolę linkowania, a także skąd opłaca się pozyskiwać linki, a także jak to robić. Wskazał sposoby na darmowe pozyskiwanie linków, jak i omówił te płatne. Podkreślał, że konkurencja nie śpi i nawet gdy myślimy, że mamy satysfakcjonujący poziom linków, warto monitorować działania konkurencji i wciąż zdobywać nowe.

Inne spojrzenie na ruch – Łukasz Kołodziejczyk

Łukasz Kołodziejczyk, specjalista SEO z Onet.pl przedstawił temat analizy ruchu na stronie.  W swojej prelekcji przedstawił zalety przeprowadzania wnikliwej analizy ruchu. Dzięki temu, możemy określić jacy użytkownicy korzystają z naszej strony, w jakim regionie mieszkają, w jakim są wieku czy z jakich urządzeń korzystają: z telefonu, a może z laptopa? To wszystko może być pomocne jeżeli chodzi o określanie person, a co za tym idzie: skutecznych działań marketingowych dostosowanych do konkretnych grup odbiorców. Łukasz radził aby zwrócić szczególną uwagę na ścieżkę użytkownika, na jego cele i potrzeby aby móc wyjść mu naprzeciw z najlepiej dopasowaną stroną czy ofertą.

Kolbuszowa 2.0 #4 o internetach przy piwie

Wszystkie edycje konferencji o marketingu internetowym Kolbuszowa 2.0 cechowała świetna atmosfera – wszak to znak rozpoznawczy. Musimy powiedzieć, że klimat 4 edycji był szczególny – sprzyjała temu barcampowa atmosfera. Fajni ludzie, klimatyczny pub i zimne piwo, a to wszystko w towarzystwie potężnej dawki wiedzy z SEO i marketingu internetowego. Było bardzo, bardzo dobrze!

Chcecie kolejną edycję?

« 2 z 4 »

Leave Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *